30. marraskuuta 2012

Pariisin terveisiä, osa1

Taas yksi mahtava Pariisin reissu on nähty ja koettu. Olimme nelipäiväisellä matkalla yhteensä kahdeksan naisen voimin, ja sain kunnian toimia porukalle "matkanjohtajana". Pariisi on minulle melko tuttu paikka, ja olen muutenkin reissannut ympäri Ranskaa aika paljon. Pariisi on sellainen kohde johon vaan ei koskaan kyllästy, sillä näkemistä on niin paljon!

Olen tottunut kulkemaan kamera kädessä, ja sain tältäkin matkalta kokoon ison läjän kuvia. Olen valinnut teille lukijoilleni sellaisen sopivan ruutumatkan, niin pääsette myös pienelle "minilomalle"

Tulossa on siis ainakin suuren kaupungin ja tavaratalojen joulutunnelmaa (Grands Boulevards), Käsityömessut (Créations&Savoir-faire), antiikkitoreja, pieniä shoppailuvinkkejä ja Montmartre...

   
Aloitetaan sillä ensinmainitulla. Boulevard Hausmannilla olevat suuret tavaratalot mm. La Fayette ja Printemps avaavat joulun todella näyttävästi, kukin hieman eri aikaan tässä marraskuun tienoilla. Illalla valaistus pääsee parhaiten oikeuksiinsa!

Näyteikkunat pursuavat kaikkea mahdollista!! Nuo nallet ja pingviinit ovat muuten ihan feikkihomma. Hmm.. jos jotain mieltä, niin ainakin huomiota herättävää :). Aikaisempina vuosina olen nähnyt ikkunat enemmän lapsille suunniteltuna kuin nyt.

 La Faytetten aulassa olevat valtavan kokoiset Tuhkimon kurpitsavaunut olivat kyllä upeat!

 Nämä Diorin ikkunat olivat onneksi herttaisia. Nukkeneitokaiset liikkuivat musiikin soidessa luistellen, tanssien...

Nyt täytyy kipaista nukkumaan, mutta jatkamme tästä pian!

Annukka 

Ei kommentteja: